sunnuntai 19. maaliskuuta 2017

Viides viikko Islannissa

Enää neljä päivää töitä ja on lähtö takasin Suomeen. Oikeestaan harmittaa tosi paljon, vaikka kotona odottaa kivojakin juttuja. Oon oikeasti niin hyvin sopeutunut tänne, et voisin kuvitella muuttavani tänne, ainakin vuodeksi pariksi. Ehkä mä joskus muutankin, ei voi tietää.


Maanantai-keskiviikkona olin normaalisti liikkeessä, ei mitään kummempaa. En tällä viikolla tehnyt yhtään asiakasta, mut assaroin ja tein kaikkia muita hommia. Torstaina ja perjantaina olin Nonnin mukana yläasteelaisille tarkotetuilla messuilla, missä esiteltiin eri aloja ja kouluja. Meillä oli aika iso nurkkaus, missä esiteltiin hiusalaa - tehtiin ja opeteltiin erilaisia lettejä/kampauksia, pestiin hiuksia yms. Meidän nurkkauksessa oli myös valokuvausta, johon sai erilaisia asusteita käyttöön ja kuvan sai itselleen sähköpostiin. Otettiin itseasiassa meidän "aikuisten" kesken myös muutama oma kuva. Meitä ns. vanhempia oli noin viisi ja muita parturi-kampaajaopiskelijoita n. kuusi. Itse huolehdin valokuvauspuolesta, annoin ilmaisia avaimenperäharjoja, tein muutaman suoristuksen ja letin, ja kerroin meidän alasta Suomessa. Oli hauskaa päästä tekemään ihan erilaista hommaa välillä!

Samalla meidän nurkkauksessa oli muutamia kisoja. Torstaina oli parturi-kampaaja opiskelijoita kisaamassa Euroskills-paikasta - he tekivät naisten hiustenleikkauksen sekä miesten hiusten leikkauksen, parranmuotoilun ja hiusten värjäyksen. Perjantaina oli aamusta ei-niin-virallinen-kisa, jossa oli muita parturi-kampaaja opiskelijoita tekemässä fantasiakampauksia. Voi luoja ne oli siistejä!





Perjantaina mentiin vielä messujen jälkeen Nonnin kanssa Nonnin järjestämään 'viski ja kalja' tastingeihin. Vaikka Nonni sanoi, että voin vaan katsoa ja juoda kaljaa, niin kyllä mä todellakin autoin koko illan. Oli tosi kivaa nähdä, mitä Nonni ja hänen vaimonsa B tekevät Quest Saloonin lisäksi. 

Sen jälkeen Nonni ja B veivät mut syömään (ökykalliiseen) islantilaiseen ravintolaan ja sen jälkeen jätskille. En oo kertaakaan vielä syönyt missään hienossa ravintolassa, joten oli kiva päästä kokemaan sekin. Nonni vielä heitti mut kotiin ja sanoin varmaan +10 kertaa, miten kiitollinen oikeasti olen. Siks tuntuikin niin hyvältä, kun Nonni sanoi, miten kivaa on ollut, kun oon ollut täällä, et kaikki sujuu niin helposti eikä oo mitään ongelmia. Ja että ovat iloisia, että päätin tulla tänne vaihtoon. Tuli muuten törkeen kiva fiilis. Odottelen nyt peukut pystyssä hyvää arviointia, ennen kuin lähden täältä.

Lauantaina oltiin kavereiden kanssa ulkona - onhan tää hei mun vika viikonloppu täällä! Onneks lähes kaikki mun paikalliset kaverit oli paikalla, joten oli tosi kivaa nähdä ne vielä (mahdollisesti) viimeisen kerran. Luoja, mulle tulee ikävä näitä ihmisiä. 


Vikat neljä päivää käynnistyy huomenna eli tääkin blogi alkaa lähennellä loppuaan. Saatan tehdä vielä muutaman jonkun koostepostauksen tultuani Suomeen, mutta montaa postausta ei ole enää luvassa. Mutta kiitti kaikille, jotka on jaksanu tätä seurailla ja toivon, että tästä on Islantiin matkaaville/vaihtareille edes vähän apua. :) Kysymyksiä saa laittaa kommenttikenttään, Facebookin kautta tai s-postin kautta. Night-night!

: netteraven

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiallista kommentointia, kiitos! ❤