lauantai 25. helmikuuta 2017

Toinen viikko islannissa

Moimoi!

Taas on yks viikko menny ohi. Kyllä tää aika menee vaan törkeen nopeesti, ei voi muuta sanoo.

Tällä viikolla en itseasiassa tehnyt kuin kaksi hiusten värjäystä ja muuten joko siivoilin tai olin baarin puolella. Ensi viikolla onkin sitten enemmän asiakkaita tiedossa, joten ei haittaa, että yks viikko oli ns. "tylsempi". Saan kumminkin katsoa, kun työkaverini tekevät töitä ja he näyttävät mulle uusia tekniikoita. Joka päivä oppii kumminkin jotain uutta.


Eilen perjantaina menin vasta viiteen töihin (teen normaalisti 10-18 päiviä), koska illalla oli esiintymässä liettualainen bändi D'Mask. Ennen ovien avaamista laitettiin "lava" kuntoon ja siirreltiin kalusteita, täytettiin baaria yms. Tilattiin myös Nonnin kanssa pizzat ja otettiin muutamat bisset. Bändiä ei tullut katsomaan loppupeleissä kovin montaa ihmistä, mutta ihan  hyvä meininki oli. Saatiinpahan juoda bisseä ja katsoa esitystä rauhassa. :-D Otettiin vielä shotit, ennen kuin bändi jatkoi matkaansa ja alettiin siivoamaan.

Ps. Kuka parturi-kampaaja saa oikeasti juoda bisseä töissä? Tietenkään en koskaan juo, jos mulla on asiakkaita vaan lähinnä, jos oon lopettamaisillaan, että siivoan vaan paikat tai jos oon baaripuolella joku pari tuntia. Ei me kännissä työajalla olla! :-D





Sen jälkeen menin yhtiin opiskelijabileisiin, oisko ollut joku Beer Olympics 2017. Tutustuin moniin mielettömiin tyyppeihin, mm. muutamaan suomalaiseen. Perinteisesti mentiin Dublineriin ja Tivoliin (kyllä, Reykjavíkissa on myös Tivoli-niminen baari). Niiden hintataso on vielä kohtuullinen ja tosiaan sisäänpääsy ei maksa mitään. Muutenki ihan keskustan tuntumassa, joten kaikki pääsee sieltä hyvin jokasuuntaan. Hauskaa oli, jos ei lasketa tän hetkisen kämppikseni A:n epäonnea.

Tänään en aio muuta kun vaan lepää ja ottaa chillisti. Kattoo Frendejä tai jotain. Huomenna sit aattelin lähtee kiertelee kaupunkia ja testata jotain espanjalaista punaviiniä, jonka mun kämppis pakotti mut ostamaan. Josta tulikin mieleen, et jos liikkuu yhtään samanlaisissa piireissä, kun mä täällä, niin helposti muuttuu alkoholistiks. Koko ajan joku tarjoaa kaljaa, viiniä tai shotteja, olit sitten missä tahansa. Eilen kelasin niistä opiskelijabileistäkin, et meen vaan kattoo ku ne pelaa ja juon sit baarissa, mut loppupeleissä mulle tuotiin koko ajan bisseä nenän eteen. Kyllä nää ihmiset on ihania!

Muutenkin viikoilla töiden jälkeen ollaan koitettu tehdä kaikkea, mm. mun tän hetkisten kämppisten kanssa käytiin keskiviikkoiltana burgereilla ja kaljalla, ja mentiin (yllätys yllätys) Dublineriin pariksi tunniksi. Oisko ollut semmonen baari kuin Dillon, missä käytiin katsomassa jotain ilmasta bändiä kans, en oo varma. Meen kyl koko ajan sillä ajatuksella, et viikoilla en ota ku muutaman ja oon viimeistään 12 yöllä sängyssä. Väsyneinä päivinä katotaan vaan leffoja yhdessä.



Jatkan päivittelyä taas joskus ensi viikolla. Nyt vähän Netflixiä ja nukkumaan!

: netteraven

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiallista kommentointia, kiitos! ❤