sunnuntai 26. maaliskuuta 2017

Kuudes ja vika viikko Islannissa

Nyt se on ohi, kuusi viikkoa meni ihan siivillä. Perjantaiaamuna tulin takaisin Suomeen. Olisin kyllä miluusti voinut olla vielä ylimääräiset kaksi viikkoa. Vähän harmittaa, että olin "vain" kuusi. Mutta oli niin ihanat kuusi viikkoa, että muistan kyllä tän kokemuksen koko mun loppuelämän.

Viimeisenä viikkona olin normaalisti kampaamossa töissä, siivoillen ja autellen enimmäkseen baarin puolella. Asiakkaita en tehnyt enää yhtään. Onnistuin myös saamaan itseni kipeäksi maanantai-iltana; sain kauhean flunssan ja kuumeen. Tiistaina olin töissä niin pahoissa kuumehöyryissä, että piti lähteä pari tuntia aikasemmin kotiin. Vaikken asialle mitään voinut, niin kyllä mua hävetti. Onneksi kumminkin kaikki duunissa on niin mukavia ja chillejä, että ymmärsivät täysin, etten ole työkuntonen (en meinannut enää pysyä pystyssä, kun heikotti niin paljon).

Maanantaista sen verran vielä, että töiden jälkeen menin vihdoin ja viimein kuvailemaan kunnon kamerallani ympäri keskustaa, vierailin islantilaisessa punk-museossa ja kävin ostamassa viimeiset tuliaiset perheenjäsenille. Sain monta mielettömän hyvää kuvaa ja auringonlasku teki maisemista vaan entistä kauniimpia!



















..Ja muutama kuva vielä Punk-museosta! :-)











Viimeisenä työpäivänä sain lähteä vähän aikaisemmin töistä. Sain jo aikaisemmin näiden viikkojen aikana Denmanin 'Nonni Quest' -nimikkoharjan, Denmanin niskasudin, Jack Deanin partaharjan, Denmanin harja-avaimenperän ja Iconin tehohoidon. Nyt vielä viimeisenä päivänä sain koko porukalta läksiäislahjaksi Islannin muotoisia lasinalusia sekä kortin, missä porukka kiitti mua ajasta Quest - Hair, Beer & Whisky Saloonissa. Halasin kaikkia ennen lähtöä ja kiiteltiin vielä toisiamme puolin ja toisin. Ja lupasin, että ensi kerralla, kun tuun Islantiin vien Nonnille tuliaisiksi suomalaista viskiä. Jos olis mahdollisuus, niin lähtisin Islantiin uudelleen samoin tein. Rakastan noita tyyppejä.

Viimeisenä iltana oli tarkoitus nähdä kavereita, mutta loppupeleissä kaikkien suunnitelmat meni niin ristiin rastiin, että päätettiin T:n kanssa kipeinä pitää vaan rauhallinen tyttöjen ilta. Syötiin pizzaa ja juteltiin kaikesta, mitä on tapahtunut kuuden viikon aikana. Ensimmäisenä iltana, kun tulin Islantiin syötiin pizzaa ja viimeisenä iltana syötiin pizzaa. Niin se pitää lopettaa, kun on alottanutkin. :-D

Yöllä lähdin vaeltamaan yksin BSI:hin (bussiasema), josta otin Flybussin lentokentälle. Matka sujui hyvin ja lentokentällä mua odotti kyyti kotiin. Kaikki meni siis tosi hyvin eikä ollut mitään säätöä (vaikka olin varma, että jotain tulee tapahtumaan, ottaen huomioon etten ole koskaan matkustanut ennen yksin).

Viikonlopun oon rentoutunut ja nähnyt rakkaita ihmisiä sekä tein eRasmuksen kielitestin. Huomenna vien paperit koululle, jotta saan loput vaihtorahoituksestani. Kaikki menee siis smoothisti, jos asiat järjestää niin.

Tosiaan laitan tän blogin nyt päätökseen, koska mulla ei ole mitään syytä jatkaa tätä enää tultuani takaisin Suomeen. Haluan kiittää kaikkia, jotka on jaksanut lueskella mun blogia ja toivon, että jokaiselle Islantiin matkaavalle (vaihtari tai ei) tästä löytyi edes jotakin hyötyä. Jos tulee jotain kysyttävää mulle voi laittaa s-postia nettetukiainen@gmail.com tai Facebookin kautta. :-)

Näihin tunnelmiin hyvää kevään/kesän odotusta kaikille!

: netteraven

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiallista kommentointia, kiitos! ❤