maanantai 13. maaliskuuta 2017

Neljäs viikko islannissa

Heyheyhey!

Viime viikko meni tosi nopeesti. Töissä tein muutamia asiakkaita ja pikku hiljaa oon oppinut baarin puolella paremmaks. Pääsin myös Nonnin opetuksella kokeilemaan erilaisia miesten hiusten leikkauksia ja tätä kuuluisaa 'fade'-tekniikkaa. Harjotuspäässä kaikki näyttää mun mielestä hölmöltä, mut Nonni oli tyytyväinen, joten mäkin saan olla ylpeä.

Mun työkaveri G:kin sano, et ei uskois et oon ollu neljä viikkoo, kun oon sopeutunut porukkaan niin hyvin. Tykkään kyl mielettömästi kaikista tyypeistä mun duunissa ja tiiän, et niitä tulee ikävä, kun lähen!



Asiasta kukkaruukkuun. Keskiviikkona jouduin tosiaan mennä lääkäriin. Onneks kaverini T oli auttamassa mua, koska olis kiva yksin lähtee selvittää islannin kielisiltä sivustoilta, et mihin terveyskeskukseen mun pitää mennä ja miten homma toimii, kun oon täällä vaan väliaikasesti yms. Onneks mulla on Eurooppalainen sairaanhoitokortti, mikä helpotti tätä koko prosessii huomattavasti. Jos teillä ei vielä sitä ole ja matkustelette niin suosittelen oikein lämpimästi tilaamaan sellasen Kelalta. Ei tosiaan maksa mitään ja meni n. viikko, kunnes tuli kotiin.

Anyway, varattiin puhelimitse lääkäriaika ettei tarvitse mennä jonottamaan. Sain antibioottikuurin ja kaikki on taas hyvin. Oli vähän inhottava hetki soittaa pomolle tästä asiasta, mutta onneks kaikki oli tosi ymmärtäväisiä ja enemmänkin huolissaan, että onhan mulla varmasti kaikki okei. Lääkärikäynti maksoi 3100 kruunua, eli n. 30€. Ei kovin paha. Lääkkeet makso joku reilu parikymppiä. Tulipahan koettua nyt tämmönenkin. :D Tosin toivottavasti ei tarttis enää kokea uudelleen!




Käytiin myös vihdoin ja viimein Kringlanissa syömässä ja sai jotain pientä shoppailtuukin mukaan. Nyt vihdoin uskalsi käyttää rahaa vähän johonkin materiaan, kun on saanu budjetoitua nää viikot. Vero Moda ja Lindex oli tuttuja, muuten oli aika random kauppoja. Hintataso vähän korkeampi kuin Suomessa, mut alennusmyyntien takia löysin jotain juttuja halvemmalla, kuin Suomesta koskaan. Eli voittajafiilis!



Perjantaina pääsin aiemmin töistä ja näin kaverini K:n, jonka kanssa valmistauduttiin iltaa varten - Reykjavikin leffateatterissa Bio Paradisessa oli pyörimässä The Rocky Horror Picture Show, ja me päätettiin repästä ja pukeutua sen mukaisesti. K oli Dr. Frank-N-Furter ja mä olin Magenta. Meidän meikkaamissessio oli kyllä yks s**tanan työmaa! Meinas mennä pahasti tunteisiin yrittää vääntää Frank-N-Furterin kulmakarvoja. No mutta, kaikki huuteli kaduilla meille meidän asujen takia ja halus ottaa kuvia, joten onnistuttiin hyvin. Saatiin aika paljon katseita, osottelua ja naureskelua. :D Oli jännä muutenkin kokea toi leffa leffateatterissa ja varsinkin, kun oon nähnyt sen niin kauan aikaa sitten, etten tyylii muistanut siitä mitään. Jengi laulo mukana, taputti ja huuteli, mikä oli oikeestaan aika hauska kokemus! Leffan jälkeen juteltiin muiden fanien kanssa ja poseerattiin muihinkin valokuviin. Oli kyl mielettömän hauskaa!


Lauantaina oli tarkotus ottaa iisisti ja kattoo leffoja, mut sit päätettiin T:n kanssa mennä katsomaan islantilaisten euroviisukarsintoja opiskelijakellariin ja sen jälkeen mentiinkin radalle. Pääsin ensimmäistä kertaa kokemaan homobaari Kikin ja pari muuta kuppilaa. Mentiin vielä jatkoille ja ihme ja kumma selvittiin elossa kotiin. Ei tarvii varmaan sanoo, et sunnuntaina ei ollu kauheen hyvä fiilis..



Bussipysäkkikaveri.jpg

Oli kyllä hauska viikko (etenkin viikonloppu) enkä malta odottaa, kun ensi viikonloppu on mun vika viikonloppu täällä, kääk! Tuntuu ihan jäätävältä, et miten nopeasti nää viikot on mennyt. 11 päivän päästä tähän aikaan mä oonki jo kotona. Outoa. Nyt, kun on alkanut kotiutuu tosi hyvin pitäiski lähtee takasin. Kyllä mä olisin voinu tänne jäädä vielä pidemmäksikin aikaa.

Tällä hetkellä asun taas Reykjavikissa, muutettiin viime lauantaina (vaihteeks). Oon D:n luona vielä tiistain ja keskiviikkona päästään vihdoin ja viimein muuttamaan T:n uuteen asuntoon. Välillä on ihan homeless olo, kun kuuden viikon aikana pääsee muuttamaan joku ömh, 5-6 kertaa? Onneks keskiviikko on vika kerta. -_-

Anyway, kello alkaa taas olee semmosissa lukemissa, et on pakko vaan laittaa pää tyynyyn. Tällä viikolla meen mun pomon Nonnin kanssa kattoo Iceskillsejä, ja toivottavasti saan sieltä paljon kuvamatskuu. Nyt unille, öitä!

: netteraven

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiallista kommentointia, kiitos! ❤